Zorg Thuis medewerker aan de telefoon

Personenalarmering

Als u zich wel eens zorgen maakt over wat u thuis onverwacht kan overkomen, is aansluiting op ons alarmeringssysteem een goede oplossing. Met personenalarmering bent u altijd verzekerd van professionele hulp dichtbij. Met één druk op de knop heeft u contact met de medewerkers van de meldbank. Zij beoordelen de situatie en ondernemen actie. In noodgevallen nemen we direct contact op met de arts en/of ambulance.
Inwoners van de stad Groningen, Hoogkerk, Annen en Norg kunnen gebruik maken van ons alarmeringssysteem.

Hoe werkt personenalarmering?

Als u kiest voor Dignis personenalarmering, wordt u aangesloten op het systeem van Zorgcentrale Noord. Dit centraal meldsysteem is gekoppeld aan het telefonienetwerk. In uw appartement plaatsen we een alarmkastje. Daarvoor zijn een stopcontact en telefoonaansluiting nodig.
Bij het alarmkastje hoort een draadloos zendertje met een alarmknop. Het zendertje draagt u om uw hals of pols. Als er iets gebeurt, is één druk op de knop voldoende. Meteen hoort u luid en duidelijk de stem van een medewerker van de Zorgcentrale. Hij of zij zal vragen wat er aan de hand is. Vervolgens schakelt de medewerker de hulp in die nodig is.

U bent zelf verantwoordelijk voor een telefoonaansluiting. Een goed functionerende aansluiting is voorwaarde voor een abonnement op de personenalarmering.
U zorgt er ook zelf voor, dat bij een alarmoproep de Dignis medewerkers toegang krijgen tot uw woning. Dat kan bijvoorbeeld met de installatie van een sleutelkluis. U kunt kiezen voor de C-key pin van Zorgcentrale Noord, maar u kunt ook kiezen voor een andere sleutelkluis (met codeslot). Dignis neemt geen sleutels in beheer.

Aanmelden en kosten

Kosten

Voor de huur van de apparatuur van de meldbankservice betaalt u 20 euro per maand. Dit is het basistarief. Vervolgens heeft u de keuze uit twee vormen van alarmopvolging:
1. Alarmopvolging door uw netwerk (familie / vrienden): Bij een alarmoproep krijgt u direct een medewerker van de Zorgcentrale aan de lijn. Als het nodig is, zoekt de Zorgcentrale contact met één van uw (drie) contactpersonen met het verzoek bij u langs te gaan. Voor deze alarmopvolging betaalt u geen extra kosten.
2. Alarmopvolging door professionele Dignis Zorg Thuis: Bij een alarmoproep krijgt u direct een medewerker van de Zorgcentrale aan de lijn. Als het nodig is, roept de Zorgcentrale een medewerker van Dignis Zorg Thuis op. Voor professionele alarmopvolging betaalt u naast het basistarief 14,50 euro per maand.

Voor de aansluitkosten van het alarmkastje betaalt u eenmalig 65 euro.
Voor de installatiekosten van de sleutelkluis C-key pin (niet verplicht) betaalt u eenmalig een bedrag van 65 euro + 5,35 per maand. Bij opzegging van de personenalarmering betaalt u eenmalig de de-installatiekosten van 65 euro.

De gemeente of zorgverzekeraar vergoedt in sommige gevallen een deel van de kosten van de personenalarmering.

Personenalarmering aanvragen

Voor het aanvragen van personenalarmering kunt u het inschrijfformulier downloaden (PDF), printen, invullen en inleveren bij de zorgpost van Dignis Zorg Thuis in uw wijk of op de Dignis locatie waar u woont.
Op personenalarmering zijn de Algemene voorwaarden Personenalarmering/ Professionele alarmopvolging van toepassing.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de medewerkers van Dignis Zorg Thuis, telefoon (050) 4097597 (24 uur per dag bereikbaar), e-mail zorgthuis@dignis.nl

Dignis biedt meer

Bij Dignis kunt u terecht voor alle vormen van wonen, zorg, welzijn en behandeling. Bij u thuis, in de buurt en in onze huizen. Onze zorg en dienstverlening bestaat ui:

  • wonen in een verzorgingshuis
  • wonen in een verpleeghuis
  • revalidatie
  • palliatieve zorg
  • kortdurende zorg
  • dagbesteding
  • activiteiten
Feedback
Dignis

is onderdeel van Lentis